Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Ha több vizet fogyaszt, akkor kisebb eséllyel horkol!

2018.04.17

 

„Fűben, fában, vízben orvosság vagyon.” Mindenki hallott már erről a régi népi bölcsességről. Vannak, akik hisznek benne, (egyre többen) és vannak akik nem igazán bíznak a természetes gyógymódokban.

Mi köze van a víznek a horkoláshoz? Illetve a nem horkoláshoz? Kutatók szerint igen is sok.

A krónikus horkolók nagyon sok dolgot megpróbálnak, hogy ők maguk jobban aludjanak, hogy ne zavarják partnerük, környezetük alvását.

Szerencsére ma már egyre több kütyü, szerkezet, termék kapható, amelyek részben, vagy teljesen megszüntethetik a horkolást.

http://www.horkoshop.hu

Kevesen gondolnak azonban arra, hogy az első lépést éppen a legkézenfekvőbb dolgok adhatják. Annyira kézenfekvő, hogy nem is gondolunk rá. Mint például a víz.

A víz az egyik legfontosabb tápanyagunk, hiszen az emberi test tömegének több mint a fele víz. A felnőtt férfiak testének 60%-a, a nőknek 50%-a. Étel nélkül elég sok időt kibírunk, de víz nélkül csak pár napot. Sajnos szinte mindenki a szükségesnél kevesebb vizet fogyaszt el naponta, ezáltal nem tudjuk hidratálni a szervezetünket.

Tudta, hogy ha több vizet fogyaszt, akkor kisebb eséllyel horkol?

Amikor alszunk, akkor a száj és a torok fokozottabban ki van téve a kiszáradásnak, hiszen nem fogyasztunk folyadékot. Sokan ébrednek arra, hogy szomjasak, kiszáradt a szájuk, úgy érzik, mintha letapadt volna a nyelvük. Ilyenkor a torokban lévő lágy szövetek „blokkolása” miatt kialakulhat a horkolás.

Megoldást jelenthet egy párásító beszerzése, amely nedvesen tartja a levegőt, valamint ha természetes illóolajat csepegtetünk bele, akkor nyugtathat, segítheti az alvást.

A legegyszerűbb amit tehetünk: igyunk több vizet! Ezzel nem csak az éjszakai torok-és száj szárazságot előzhetjük meg, de a dehidratáltság miatt fellépő fejfájást, depressziót, súlyproblémákat is. Nem beszélve a vesekőről, a normális székletről. És vizet igyunk, ne folyadékot, mert a cukros löttyök fogyasztásával vizet vonunk el a szervezetünkből!

Lefekvés előtt közvetlenül már ne fogyasszunk túl sok folyadékot, de tanácsos az ágyunk mellé készíteni egy pohár vizet. Ha éjjel felébredünk, akkor elég csak pár kortyot inni, ezzel már visszaadjuk a szájüreg és a torok nedvességét, így kisebb eséllyel fogunk horkolni.

Este kerüljük a tej, a vörös húsok, a koffein, a nikotin és az alkohol fogyasztását. Míg a tej és a vörös hús dehidratál, addig a koffein, a nikotin és az alkohol ezen felül az orrban és a torokban lévő szövetekre is hatással vannak, ami szintén horkoláshoz vezethet.

Ha a bejegyzés hatására elkezdett több vizet inni, de ezzel egy időben tenne még a horkolás ellen, látogasson el a Horkolásgátló Termékek Webáruházába. 

 

http://www.horkoshop.hu